Tarikh | : 21 Disember 2020 |
Masa |
: 10.15 am - 11.15 am |
Tempat | : Whatsapp Group PIK Taman Seri Cahaya |
Peserta | : 22 Orang |
Tujuan
Untuk menambah jumlah pengunjung ke portal Pusat Internet Taman Seri Cahaya. Portal banyak memberi maklumat-maklumat berguna untuk komuniti.
Aktiviti
Peserta didedahkan oleh petugas dengan objektif dan fungsi sebenar Pusat Internet kepada komuniti.
Tarikh | : 21 Disember 2020 |
Masa | : 10.00 am - 12.00 pm |
Medium | : Whatsapp Group PIK Taman Seri Cahaya |
Peserta | : 10 Orang |
Tujuan
i-Sinar daripada KWSP merupakan salah satu usaha kerajaan untuk membantu rakyat Malaysia yang terjejas akibat daripada pandemik Covid-19.
Aktiviti
Petugas berkongsi maklumat sahih tentang cara-cara memohon i-Sinar dengan saluran yang betul iaitu dengan memohon di portal rasmi KWSP.
Tarikh | : 19 Disember 2020 |
Masa | : 12.30 pm - 1.30 pm |
Medium | : Whatsapp Group dan Facebook Page PIK Taman Seri Cahaya |
Peserta | : 1 Orang |
Tujuan
Untuk mewujudkan komunikasi dua hala antara pihak PIK Taman Seri Cahaya dengan komuniti dengan cara yang selamat dalam usaha memutuskan rantaian jangkitan Covid-19.
Aktiviti
Petugas menyediakan Kuiz Celik Maklumat yang boleh diselesaikan dan dibincangkan bersama.
Tarikh | : 20 Disember 2020 |
Masa | : 10.40 am - 11.40 am |
Medium | : Whatsapp Group PIK Taman Seri Cahaya |
Peserta | : 22 Orang |
Tujuan
Untuk menambah jumlah peserta dan pengunjung di Pusat Internet Taman Sesi Cahaya, usaha-usaha untuk mempromosikan telah dijalankan oleh petugas. Hal ini dapat membuka mata ahli komuniti tentang fungsi pusat internet di kawasan mereka.
Aktiviti
Peserta didedahkan dengan fungsi dan objektif sebenar pusat internet untuk mereka. Mereka juga diperkenalkan dengan Portal Pusat Internet Taman Seri Cahaya untuk mengetahui informasi dan aktiviti yang dijalankan di sini.
Tarikh | : 19 Disember 2020 |
Medium | : Whatsapp Group PIK Taman Seri Cahaya |
Peserta | : 22 Orang |
Tujuan
Mempertengahkan tentang langkah-langkah keselamatan yang perlu dilakukan sebelum membuat sebarang transaksi perbankan dalam talian.
Aktiviti
Petugas berkongsi maklumat berkenaan cara-cara untuk mengelakkan diri daripada menjadi mangsa penipuan dalam talian.