Tarikh : 21 Disember 2020
Masa

: 10.15 am - 11.15 am

Tempat : Whatsapp Group PIK Taman Seri Cahaya
Peserta : 22 Orang

  

Tujuan

Untuk menambah jumlah pengunjung ke portal Pusat Internet Taman Seri Cahaya. Portal banyak memberi maklumat-maklumat berguna untuk komuniti.

 

Aktiviti

Peserta didedahkan oleh petugas dengan objektif dan fungsi sebenar Pusat Internet kepada komuniti.

 

Gambar di sini

Tarikh : 21 Disember 2020
Masa : 10.00 am - 12.00 pm
Medium : Whatsapp Group PIK Taman Seri Cahaya
Peserta : 10 Orang

 

Tujuan

i-Sinar daripada KWSP merupakan salah satu usaha kerajaan untuk membantu rakyat Malaysia yang terjejas akibat daripada pandemik Covid-19.

 

Aktiviti

Petugas berkongsi maklumat sahih tentang cara-cara memohon i-Sinar dengan saluran yang betul iaitu dengan memohon di portal rasmi KWSP.

 

Gambar di sini

Tarikh : 19 Disember 2020
Masa : 12.30 pm - 1.30 pm
Medium : Whatsapp Group dan Facebook Page PIK Taman Seri Cahaya
Peserta : 1 Orang

 

Tujuan 

Untuk mewujudkan komunikasi dua hala antara pihak PIK Taman Seri Cahaya dengan komuniti dengan cara yang selamat dalam usaha memutuskan rantaian jangkitan Covid-19.

 

Aktiviti

Petugas menyediakan Kuiz Celik Maklumat yang boleh diselesaikan dan dibincangkan bersama.

 

Gambar di sini

Tarikh : 20 Disember 2020
Masa : 10.40 am - 11.40 am
Medium : Whatsapp Group PIK Taman Seri Cahaya
Peserta : 22 Orang

 

Tujuan

Untuk menambah jumlah peserta dan pengunjung di Pusat Internet Taman Sesi Cahaya, usaha-usaha untuk mempromosikan telah dijalankan oleh petugas. Hal ini dapat membuka mata ahli komuniti tentang fungsi pusat internet di kawasan mereka.

 

Aktiviti

Peserta didedahkan dengan fungsi dan objektif sebenar pusat internet untuk mereka. Mereka juga diperkenalkan dengan Portal Pusat Internet Taman Seri Cahaya untuk mengetahui informasi dan aktiviti yang dijalankan di sini. 

 

Gambar di sini

Tarikh : 19 Disember 2020
Medium : Whatsapp Group PIK Taman Seri Cahaya
Peserta : 22 Orang

 

Tujuan 

Mempertengahkan tentang langkah-langkah keselamatan yang perlu dilakukan sebelum membuat sebarang transaksi perbankan dalam talian.

 

Aktiviti

Petugas berkongsi maklumat berkenaan cara-cara untuk mengelakkan diri daripada menjadi mangsa penipuan dalam talian.

 

Gambar di sini