Nama | Kirthika A/P Gobalakrishnan |
Umur | 9 Tahun |
Tahun Keahlian | 2023 |
Latar Belakang
Krithika merupakan seorang kanak-kanak yang periang dan rajin. Beliau merupakan ahli aktif NADI Taman Seri Cahaya dan sentiasa rajin hadir ke program yang diadakan di NADI untuk meningkatkan kemahiran beliau dalam penggunaan ICT.
Sebelum Penggunaan ICT/Penglibatan NADI
Sebelum mengikuti kelas – kelas di NADI Taman Seri Cahaya, kemahirannya menggunakan komputer adalah sangat terhad dan beliau tidak mahir untuk menggunakan perisian komputer dan menaip.
Selepas Penggunaan ICT/Penglibatan NADI
Setelah mengikuti kelas dan latihan di NADI, beliau kini boleh menggunakan perisian asas komputer, menaip serta melayari internet. Selain itu, Krithika juga mahir menggunakan aplikasi secara digital.
Nama | : Ameer Luqman Bin Ahmad Khairumuzamil |
Umur | : 10 Tahun |
Tahun Keahlian | : 2019 |
Latar Belakang
Ameer Luqman merupakan seorang kanak-kanak yang aktif dan sentiasa suka untuk mencuba benda yang baharu. Ameer Luqman merupakan seorang pelajar Sekolah Kebangsaan Bestari Jaya dan merupakan ahli aktif NADI Taman Seri Cahaya. Kekangan masa ibu bapanya yang sibuk bekerja diisi dengan menghadiri program-program yang dilaksanakan di sini.
Sebelum Penggunaan ICT/Penglibatan NADI
Sebelum mengikuti kelas – kelas di NADI Taman Seri Cahaya, kemahirannya menggunakan komputer adalah sangat terhad dan beliau tidak mahir untuk menaip dan juga melayari internet.
Selepas Penggunaan ICT/Penglibatan NADI
Setelah mengikuti kelas dan latihan di NADI, beliau kini boleh menaip dan pandai melayari internet untuk mendapatkan maklumat tambahan dalam proses pembelajaran. Selain itu, Ameer juga boleh berkomunikasi dengan baik bersama peserta yang lain.
Nama | : Fareez Nawfal Bin Samsul Ariffin |
Umur | : 11 Tahun |
Tahun Keahlian | : 2018 |
Latar belakang
Fareez Nawfal merupakan pelajar sekolah rendah yang sangat rajin dan aktif. Tempat tinggalnya yang berhampiran dengan PEDi Taman Seri Cahaya membolehkan dia menjadi ahli yang aktif.c
Sebelum penggunaan ICT/ penglibatan PEDi
Sebelum mengikuti kelas –kelas di PEDi Taman Seri Cahaya, kemahirannya dalam menggunakan komputer dan melayari internet adalah terhad. Fareez Nawfal tidak mempunyai keyakinan untuk menggunakan komputer dan internet.
Selepas penggunaan ICT/ penglibatan PEDi
Setelah beberapa minggu mengikuti kelas dan latihan di PEDi, beliau kini semakin mahir menggunakan komputer. Beliau juga semakin lancar menggunakan aplikasi Microsoft office Word dan melayari internet secara sihat. Pengetahuan dia terhadap komputer semakin hari semakin baik.
Nama | : Ammar Luthfi Bin Ahmad Khairumuzamil |
Umur | : 11 Tahun |
Tahun Keahlian | : 2019 |
Latar belakang
Ammar Luthfi merupakan seorang kanak-kanak yang aktif dan sangat berminat untuk mempelajari ilmu baru. Pelajar Sekolah Kebangsaan Bestari Jaya ini merupakan ahli aktif PEDi Taman Seri Cahaya. Kekangan masa ibu bapanya yang sibuk bekerja diisi dengan menghadiri program-program yang dilaksanakan di sini.
Sebelum penggunaan ICT/ penglibatan PEDi
Sebelum mengikuti kelas –kelas di PEDi Taman Seri Cahaya, kemahirannya dalam menggunakan komputer dan melayari internet adalah terhad. Beliau tidak mahir untuk menaip, apatah lagi melayari internet dengan sihat.
Selepas penggunaan ICT/ penglibatan PEDi
Setelah mengikuti kelas dan latihan di PEDi, beliau kini boleh menaip dan pandai melayari internet untuk mendapatkan maklumat tambahan dalam proses pembelajaran. Ammar juga telah berjaya menghasilkan kad ucapan dan kad jemputan untuk sambutan hari lahirnya.
Nama | : Jazri Adam Hakimi Bin Johan |
Umur | : 9 Tahun |
Tahun Keahlian | : 2018 |
Latar belakang
Jazri Adam Hakimi merupakan pelajar sekolah rendah yang aktif. Tempat tinggal beliau berada berdekatan dengan PEDi Taman Seri Cahaya. Beliau mula berdaftar untuk menjadi ahli di PEDi Taman Seri Cahaya pada tahun 2018 dan mula mengambil bahagian secara aktif dengan aktiviti yang dijalankan di sini.
Sebelum penggunaan ICT/ penglibatan PEDi
Jazri Adam Hakimi tidak mempunyai apa-apa kemahiran berkenaan komputer dan memerlukan bantuan daripada ahli keluarganya. Kekangan keluarganya untuk menyediakan komputer di rumah memberi impak negatif kepada kemahirannya.
Selepas penggunaan ICT/ penglibatan PEDi
Jazri Adam mampu menggunakan komputer tanpa bantuan ahli keluarga. Beliau juga boleh menggunakan Microsoft Words dan Microsoft Power Point walaupun tidak terlalu mahir.Keyakinannya semakin meningkat dan kenalannya bertambah ketika menyertai aktiviti yang dijalankan di sini.